Sunday, August 30, 2009

Ikrar saya sebagai trader

Sempena kedatangan hari trading pada esok hari, saya harus memperbaiki displin trading saya sendiri jika ingin menjadikan aktiviti trading sebagai karier saya di masa yang akan datang.

Lagipun memang itulah tujuan saya. Saya ingin menjadikan trading sebagai karier utama dan saya sentiasa optimis bahawa perkara ini boleh dilakukan.

Oleh itu, saya harus memperkemaskan kembali ikrar saya sebagai trader:

Trading adalah suatu perkerjaaan ~ bukan permainan.
(Pekerjaan adalah suatu Ibadah, permainan adalah suatu Riadah)
Oleh kerana trading merupakan pekerjaan, saya harus

1. Bekerja, BUKAN berjudi.
2. Melaksanakan trading dengan Minat dan Seronok melakukannya
3. Sentiasa YAKIN dalam membuat keputusan
4. Memahami keadaan dan BOLEH menjangka arah pasaran
5. Menjadi lebih cekap dan tidak berada di takuk yang sama
6. Mendapat Untung dari kerja trading.

Itu ikrar saya...
Saya rasa ianya perlu untuk psikologi trading.

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

Forex world ~ very interesting and you heard a fairytale every second.

Rag to richest story.

Warrent Buffet's kinda thing.

A scarry money machine, and now you decided to join in...

So welcome to the club!

  © GBPJPYMalaysia GBPJPYMalaysia Forex Trading Project by GBPJPYMalaysia 2009-2014

Back to TOP